Zarządzanie problemowe

Zarządzanie problemowe - na jego podstawie:

  • dokonujemy audytu zagrożeń mogących wywołać sytuacje kryzysowe, których konsekwencją jest niszczenie wizerunku urzędu i urzędników
  • budujemy zespoły zadaniowe - kryzysowe
  • pomagamy w zdefiniowaniu i opracowaniu scenariuszy potencjalnych sytuacji kryzysowych
  • przygotowujemy strategie komunikacyjne z otoczeniem
  • wprowadzamy politykę informacyjną w urzędzie
  • przygotowujemy wskazane osoby do wystąpień medialnych i współpracy z mediami
  • opracowujemy strategie współpracy jednostek podległych urzędowi w razie wystąpienia kryzysu
  • uczymy, jak minimalizować działania, które mogą wywołać sytuacje kryzysowe - wprowadzamy monitoring działań
  • ćwiczymy postępowanie zespołów na wypadek wystąpienia realnych sytuacji kryzysowych.

Zobacz także:

Podczas zadania przeprowadzamy symulacje sytuacji kryzysowych, z którymi najczęściej spotykamy się w praktyce, przykłady:

  • zagubienie przedszkolaków podczas wycieczki
  • zamknięcie przedszkola/szkoły decyzją Sanepidu
  • molestowanie uczennic/uczniów przez nauczyciela
  • niestosowne zachowania nauczycieli w szkole
  • niestosowne zachowania uczniów w szkole, na wycieczce
  • wypadek/śmierć ucznia z winy nauczyciele na terenie szkoły
  • wypadek szkolnego autobusu
  • słabe wyniki egzaminów w szkołach i przedstawienie w mediach tego faktu (uwzględniając nazwę szkoły i gminy)
  • nieodpowiednie zachowania pracowników w domach pomocy społecznej/osobom starszym
  • nieodpowiednie zachowania pracowników w domach dziecka
  • błędy urzędników, które zostały nagłośnione w mediach
  • przedłużające się realizacje inwestycji i problemy z wykonawcami
  • problemy w inwestorami, które mają wpływ na wizerunek urzędu
  • problemy z inwestycjami na terenie gminy: wiatraki, hodowle norek, lisów, etc.
  • pomówienia o nepotyzm, kumoterstwo w urzędzie i jednostkach podległych

Współpraca